check
הרצאת דיויד פרלמן על גלויות ארץ הקודש | המכון למדעי היהדות

הרצאת דיויד פרלמן על גלויות ארץ הקודש

תאריך: 
ג', 05/11/201917:30
מיקום: 
בניין מנדל, חדר 530
מרצה: 
דיויד פרלמן

הרצאה לרגל תרומת אוסף ומחקר גלויות ארץ הקודש של דיויד פרלמן למרכז לחקר הפולקלור באוניברסיטה העברית 

אוסף פרלמן הוכנס לארגזים בשבוע שעבר בלונדון ויעשה את הדרך ארצה בקרוב. התרומה כוללת אוסף מקוטלג של כמאה אלף גלויות ארץ הקודש עד 1948 ועוד מספר דומה של גלויות שאינן מקוטלגות ואשר ראו אור אחרי 1948 בנושאים מאוד מגוונים. לא פחות חשוב - מדובר בתרומה של 50 קלסרים של תעוד של 1500 המו"לים שהפיקו את הגלויות, הצלמים והציירים שלקחו חלק בתעשיית הגלויות הזו ועוד הרבה מאוד מידע קונטקסטואלי חשוב פרי עבודה מאומצת של פרלמן במהלך 60 השנים האחרונות: מו"לים אירופאים, אמריקאים ומהמזרח התיכון - נוצרים ממגוון זרמים, יהודים, ציונים ופלסטינים. 

 

פרלמן מגיע להרצות על ההיסטוריה של גלויות ארץ הקודש ביום שלישי ה-5 בנובמבר בערב (הזמנה מצ"ב). זו הזדמנות ייחודית לשמוע מפי מומחה עולמי לחקר גלויות (דלטיולוגיה) ובפרט המומחה להיסטוריה של גלויות ארץ הקודש, ולהבין קצת גם על הפוטנציאל של תרומה נפלאה זו למחקרים, עבודות ותערוכות בהמשך בתחומים השונים.

 

האוסף ייקלט במרכז לחקר הפולקלור, ויצטרף לאוספים המגוונים שנוצרו במרכז בחמישים השנים האחרונות, לרבות אוספי הגלויות שנתרמו למרכז: אוסף גלויות היודאיקה ע"ש יוזף ומרגיט הופמן ז"ל ואוסף גלויות פלשתינה של רפאל פרי. בהמשך נכונה לנו עוד עבודה רבה בקליטת האוסף, דיגיטציה שלו והפצה שלו לקהילת החוקרים ולציבור הרחב ואנו מאוד נרגשים מכך.גלויה 1גלויה 2